Maakt de PVV misbruik of gebruik van ''vrijheid van meningsuitting''?

Is dit terecht en waar is het op gebaseerd?

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik doel meer op de huidige actualiteit rond Wilders… Hij zou bepaalde dingen hebben gezegd waarvoor hij is aangeklaagd..
Ter verdediging beroept hij zich op vrijheid van meningsuitting…

Is dit terecht?

Excuus heb me vraag verkeerd gesteld..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is je vraag op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV maakt daar gebruik van. Voor zover ik als niet-krantenlezer heb meegekregen is een zekere heer Wilders aangeklaagd omdat hij leljke dingen gezegd zou hebben. De PVV als geheel niet. Dus ga ik er van uit dat ze er geen misbruik van hebben gemaakt. Want anders had vast iemand er iets over geroepen en een minister zo ver gekregen de hele PVV voor de rechter te laten dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuus...!...Ik doel inderdaad meer op de huidige actualiteit rond Wilders... Hij zou bepaalde dingen hebben gezegd waarvoor hij is aangeklaagd..
Ter verdediging beroept hij zich op vrijheid van meningsuitting... Is dit terecht?

Antwoorden (13)

De PVV maakt daar gebruik van. Voor zover ik als niet-krantenlezer heb meegekregen is een zekere heer Wilders aangeklaagd omdat hij leljke dingen gezegd zou hebben. De PVV als geheel niet. Dus ga ik er van uit dat ze er geen misbruik van hebben gemaakt. Want anders had vast iemand er iets over geroepen en een minister zo ver gekregen de hele PVV voor de rechter te laten dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze maken er gebruik van, en dat is hun goedrecht!

Het moet toch mogelijk zijn voor iedereen om zijn of haar mening te uiten, we leven immers in een "vrij" land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zeker vrij om alles te zeggen.. Alleen kan je soms wel nadenken wat je zegt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist sherpa !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutje bedoel robinknowsbest en +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar, zou je alleen omdat je iemand kan kwetsen met je mening het niet mogen zeggen? Zo komen er een hoop groeperingen goed weg! Ik vind dat Wilders ook te ver gaat wat betreft boerka verbod, maar als dat is wat hij vindt, dan mag hij dat van mij zeggen. Net als dat ik ook mensen kan respecteren die kritiek op mij hebben, het is hun goedrecht hun mening te uiten. (Art 7) En ik zet vrij land niet voor niets tussen haakjes, er zijn bepaalde dingen die je niet mag zeggen omdat je daar mensen mee kwetst(Art 1), dit is echt zware onzin. Iedereen moet kunnen zeggen wat hij vindt, en de mensen die daar niet mee om kunnen gaan moeten dan maar even niet luisteren. en vandaar ook de botsing tussen Art 1 en Art 7 in de grondwet, de vrijheid van meningsuiting en het discriminatieverbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vin discrimatie iets anders dan het uiten van je mening.
Ik vind het zeggen: ik hou niet van kutmarokkanen absoluut geen discriminate. Mensen moet wat minedr gevoelig zijn. Ik ben een homo, maar toen de iman zonig moest zeggen dat hij mij van de 21-ste etage naar beneden moest gooien maakte mij dat echt niets uit. Een gek zegt maar wat hij wil. Alleen spijt het mij dat ik mij niet eerder mag verdedigen tot ik voorbij de 18-de etagen ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, al vind ik wel dat de imam hier te ver gaat, hij kan wel tegen homo's zijn maar verkondigen dat je iemand het liefst van een gebouw wil gooien is dan weer zinloos als je het mij vraagt, dat is gewoon een bedreiging. Die imaam moet gewoon zeggen ik ben tegen homo's om die en die reden, en verder zijn mond dicht houden.
in mijn ogen spreken we hier van misbruik. de heer wilders doet groepen mensen stelselmatig pijn met zijn uitspraken en blaast vele zaken op. Hij overtreed tevens verschillende artikelen van onze grondwet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geert Wilders en zijn partij PVV (het woord zegt t al Partij vd Vrijheid) maakt er gebruik van wat hun goed recht is we leven in n democratisch land. De aanklacht tegen Ozze Geert,is nt meer dan n farce om de moslims rustig te houden en er geen rellen of erger uitbreken! Verder wil k nog kwijt dat ze n heel normaal partij programma hebben en wat dat betreft nt afwijken van andere partijen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dan natuurlijk in het aantal fouten tegen de Nederlandse taal, wat ik overigens niet erg vind, we zijn allemaal mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt,n foutje is menselijk. + van jou? Thanx dan,tja Geert is n limburger en die laat je als limburgse nt in de kou staan!! Maar k verzeker je int echt is ie best wel verlegen!!!! Grtjs
Ze maken gebruik van de mogelijkheid en misbruik om het als excuus te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn inziens kan je geen misbruik maken van de vrijheid van meningsuiting, enkel gebruik.
Die expliciete bescherming van die vrijheid door de wet bestaat juist voor afwijkende meningen, een mening waar iedereen het mee eens is behoeft geen bescherming.

Wilders maakt dus gebruik van de vrijheid van meningsuiting. En hoe oneens men het ook met hem is, eigenlijk zou iedere Nederlander keihard ervoor moeten vechten dat hij die mening kan en mag uiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ juist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, hij kan die mening uiten en mag het ook.. Het enige wat ik mis is de respect voor elkander.
Dat mis ik weleens in die vrijheid van meningsuiting..
Ja, dat denk ik wel.

Omdat elke politicus misbruik maakt van de vrijheid van meningsuiting.

Iedereen die zijn mening uit met een ander doel dan het uiten van zijn mening maakt feitelijk misbruik van de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in Amerika duidelijk uitgezocht en afgewogen in het kader van het Second Amendement: de vrijheid van meningsuiting is absoluut en wordt slects beperkt wanneer je de samenleving direct in gevaar brengt. ‘Bom’ of ‘Brand’ roepen in een bioscoop is derhalve verboden de rest is alles toegestaan. Onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting is veel gevaarlijker.
Wil je echt leren hoe dat zit volg dan onderstaande link:

http://video.google.com/videoplay?docid=6379618149058958603#

Ik denk dus dat het proces tegen Wilders Nederland in gevaar brengt. Tevens vraag ik mij af waarom, toen de imam van die Amsterdamse moskee preekte en schreef, dat je alle homo’s van 21 hoog naar beneden moest gooien, waarom die man niet is ingerekend wegens haatzaaien. \Ik vrees dat de regering gewoon bang is.

Het zal je duidelijk zijn, dat ik denk dat Wilders het slachtoffer is van een politiek proces.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen Wilders aanhanger en heb mij voorgenomen in de komende periode VVD te stemmen.

Wil je discussie voor het hooggerechtshof in de USA bekijken blader dan in de volgende link (waarschuwing: juridische verhandelingen): Zoek(CTRL F) op 'FREE SPEECH
CASES':
http://www.answers.com/topic/oliver-wendell-holmes-jr
Zeer leerzaam en levert ook een stuk bewondering voor ht werk van de rechters op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Letterlijk genomen kan je van de vrijheid van meningsuiting geen misbruik maken. Wilders ontzegt echter anderen hun mening vrij te uiten en daar zit volgens mij het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders zou in de eerste nooit aangeklaagd mogen worden! Moslims noemen ons christenhonden en daar zegt niemand wat van. Het wordt altijd van een kant bekeken. De PVV maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting, als REACTIE op het respectloze gedrag van veel moslims en marokkanen in ons land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +
AWM
14 jaar geleden
-1. Je scheert alle moslims over één kam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja nou alle moslims geloven toch hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem, als volbloed nederlandse atheïst, (voor de gein natuurlijk) mensen soms ook christenhonden.. zeker die enge christenfundies waarvan je er bij de SGP en CU sommigen van hebt rondlopen.. Maar toch mag iedereen van mij hier in nederland christen zijn. of moslim natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die van de SGP zijn vreselijk, dat zijn de ergste. Ik kan het weten, want ik ben zo opgevoed.
Maar waarom moet men altijd naar anderen kijken? Ik zie geen SGP-mensen op straat die Nederlanders vermoorden of lastigvallen, of bedreigen, of beroven. Het ging hier om Wilders. Hij wilt de Nederlanders steunen tegen dit geweld. Die lui zijn hier te gast en gedragen zich als beesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat doen wij? We laten t maar toe,bang dat ze de ramen ingooien etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar verbaas ik me dagelijks over, wat een bang volkje wij zijn (geworden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens,onze burgemeester zyn vrouw en kids worden zwaar beveiligd nadat hy n wykgebouw voor marokkanen wou sluiten omdat er altyd overlast was. Nu word dus zn hele gezin bedreigd!! Niet normaal!!!!
De PVV maakt gebruik van het recht op vrijehdi van meningsuiting. Zodra ze daar misbruik van maken kom je in eengrijs gebied. Ze testen continue de grenzen, en je ziet dat er nu door de rechter gekeken wordt of deze grens neit overschreden wordt. Dus nu zijn ze een stapje te ver gegaan en hebben ze misschien misbruik gemaakt van hun recht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pvv maakt daar zeker dankbaar gebruik van. En hij gaat net zover, het nog net acceptabel en verdedigbaar is. Hij zoekt heel bewust de grenzen op. Persoonlijk vind ik dat hij te ver gaat. Hij discrimineert nl wel. Ik kan ook niet ongestraft tegen iedereen wat roepen. Dan rekenen ze mij ook af op mijn woorden. Stel je voor iets kleins, mijn vriendin vraagt hoe haar mooie trouwjurk haar staat. Ga ik dan in het kader van vrije meningsuiting vertellen dat het een soepjurk is en dat ze volledig voor gek loopt! Nee, er horen aan deze vrijheden ook nog fatsoensnormen gekoppeld te worden. Het een kan niet zonder het andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De PVV maakt gebruik van de vrijheid van meningsuiting en maakt misbruik van de mensen die er niets van begrijpen. Vrijheid van Meningsuiting is niet het zelfde als de menigte beledigen.
Wildert roept en roept en soms terecht, maar ook belangrijk of belangrijker is om met een oplossing te komen.
De vader die roept dat zijn kind stout is en geen maatregelen voorstelt/neemt waardoor het kind niet meer stout is.